LIKE THIS BLOG :)

Saturday, December 18, 2010

Sayang Selamanya.......


*sekadar gambar hiasan


Kau Yang Bernama Cinta...


Saat sepi aku menangis
tika rindu membisik sayu
membelah sunyi hujan rintik
waktu itu tetap seperti dulu
sama dan tiada yang berubah
hujan terus menangis merahmati bumi
reriang terus menyanyi menghibur alam
unggas pulang ke dahan syurga
namun...
waktu itu tak dapat melukis kembali dirimu
saat ku di pangkuan ribamu
bercerita pelbagai ceritera kisah berkelana
saat itu tak dapat memainkan kembali
kotak suaramu yang dipinjamkan
tak dapat menayang kembali layarmu yang ditinggalkan
ternyata waktu itu mencemburui kita
sungguh jelas waktu itu mahu kita berpisah
tetap ku cuba melawan takdir
namun tiada yang dapat ku lakukan
andai itu yang kau terima
yang kau inginkan
aku pasrah....
perpisahan yang kau pinta
yang membuatkan kau terus bernyawa
ternyata saat itu amat memeritkan bagiku
tetapi tak terbaca yang terbuku di hatimu
mungkin bahagia menemanimu
hanya tepukan ku tak bersambut
luka yang kau tinggalkan berdarah parah
namun kegigihan sentiasa disisiku
mencari penawar luka hirisan mu
akan ku buktikan kepada mu
aku bukan selemah yang kau fikir
walaupun ku tahu.....
dan tak kan berubah...
kerana hanya tetap kau yang membawa nama cinta.........

nukilan tinta setia.....


hmmm da lama x karang puisi sebenarnya... teringat zaman2 skolah dlu.....
slalu bace sajak kat atas pentas.....
berbalas pantun... hmm mcm2.. boleh dikira macam da conquer pentas la....
asal ade event je......

 "baiklah sekarang di persilakan Mohd Rzlan dari 
3 efisien 
untuk mendeklamasikan sebuah sajak yang bertajuk.............."

hmmmm rindu plak zaman dulu.. tetiba plak terdengar..

"hmmm dia lagi... x de org lain ke........"

... huhuhu ade aku kesah?? cak cak cak.. korang ade? 
hahah
kalau masok berbalas pantun... konfem skolah aku tempat ke3... duhhh.. mane x nyer kalu da smpai semi final je.... mesti skolah aku akan lawan skolah Alam Shah...... hmm x pe la...x kesah pon...
yg penting pengalaman.....
okay2...  luv u all.....


1 comment:

hurin intisyar said...

itu la apsal..sas o sas...