LIKE THIS BLOG :)

Monday, December 20, 2010

Rezeki di kala hujan......

hujan menggigil....~~
 berteduh sambil mencapub oke...

 lari bang.. lari...!!~

asalamualaikum n salam sejahtera sume... okey ari ni nak cakap sikit pasal rezeki.... knape nk cakap pasal rzeki plak nih???? hmm actually saje je.. sbb stiap ari rzeki org dtg dlm bentuk yg berbeza.. kdg2 kite x sedar rzeki tu sbenarnye dah ade dpan mate... ade plak yg dah ade rzeki tp x brsyukur... hmmm mcm ragam manusia alaf baru nih... ok lah.. sbenarnya nk citer.. i bru je blek dari pasar malam.. cam biase la kuar ngan member2 terchenta.... dalam tengah sebok2 nak bershoping2 mcm2 tu tetiba plak ujan turun mencurah2.... (padahal dah tau da nk ujan...).. nk di jadikan cter la...... mereka (peniaga) ni begitu gigih mncari rzeki wlaupun tgah2 hujan lebat.... nk mnunjukkan kegigihan dorang tu.. dorang tetap x lokek ngan senyuman wlaupon ade customer yg terpekik2...
"abg boley cepat x? hujan nih!!"

"ye dik... kejap ek....." 
abg tu jawab dengan saba je.... tangan kiri tengah masak apam balik.. tangan kanan ambil duit customer...
betapa susahnye org nk mencari rzeki.....
hmm so kite igt2 lah.. kat parent kita yg bersusah2 payah carikkan rzeki ntok kita skeluarga... bersusah payah memastikan kita dapat pembelajaran yg secukupnya..... ok lah..
pringatan ini i tujukan ntok diri sendiri terutamanya.. yg setiap ujung minggu..
"mama/abah.... bila nak masok duit? duit abg dah abes la.......huhuuh"
kekadang...i x cakap hello lg...
"hello abg nak duit ek..... nnti malam mama masokkan tau..." 
huhuhuh kekadang terharu sgt....... hmmm juga ntok sume yg diluar same... renung2 kan lah ek... 
<3 mama & abah...