LIKE THIS BLOG :)

Tuesday, December 7, 2010

1432hijri wisdom word.. "Mcm mane susahnye ko x nak bile org bagi ko makan babi... mcm tu lah susahnye kita nk berubah..."~AyiemMica

HIJRAH ITU PERJUANGAN
HIJRAH ITU PERSAUDARAAN
HIJRAH MMBENTUK PERPADUAN....

Baginda Rasulullah menyatukan kaum Muhajirin dan Ansar satu ketika dulu....
dua buah kaum yg besar bisa di satukan....

hmmm itu melambangkan perubahan.... bile sebut je perubahan.. semua nak berubah..
tapi niat?... perubahn yg kita lakukan sering lari dengan niat.... x same...
hhhmm bnde tu bukan kita buat ketika maal hijrah je... setiap pagi kite bgon.. of kos nk kan perubahan....
"hope today much better than yesterday.." 
tu je yg kite mmpu buat..
kite x cube selami dalam diri kita.. ape yg kita nk sbenarnye... klau kite setkan dlm minda kite ape yg kita nk... make sure bnde tu kekal.....thats the main point...
kite kkadang lupe.. hala tuju kita sbenarnye... sbb leka dgn sekeliling..
its a good things kalau kite pndai mnyesuaikan diri dgn sekeliling... sbb dgn cara itu kita dpt mlakukan 
perubahan...of kos positive changes la....
i juge kekadang lupe dgn hala tuju yg di ambil..
slau je leka ngan duniawi...hehehh
kelass sgt statement.....
by da way.... its hard to change actually..
kwn aku ayiem penah kate.....
"Mcm mane susahnye ko x nak bile org bagi ko makan babi... mcm tu lah susahnye kita nk berubah..."~AyiemMica


"A PERSON WITH TOMORROW IS A PERSON WHO HAS TODAY AND LEAVING YESTERDAY"

"Just because everything is different doesn't mean anything" has changed.  ~Irene Peter

No comments: