LIKE THIS BLOG :)

Friday, September 28, 2012

Dari Dalam Diri Dunia Dimensi Dua..


Dari Dalam Diri Dunia Dimensi Dua..
tajuk kali nia gak puitis sikit...
maksud tersirat dalam tajuk entry kali ni x membawa impak besar kepada org lain...
"dimensi dua"
dimensi dua yg cuma aq sampaikan kalini merupakan dunia lain dalam diri aq ni...
selain sebagai seorang pelajar biasa yg mengharungi norma kehidupan serta pergelutan masalah
yang berlaku sekeliling.. kita sering terlupa dengan dimensi ''yg satu lagi'' dimana dunia untuk kita sendiri..
perasaan yang x dapat diterjemahkan dengan kata2-gerak geri-perlakuan.. senang citer.. x dapat dizahirkan dan dilihat dengan mata kasar..
dimensi dua aq yg sering bercampur aduk dengan persekitaran membuatkan ianya dilupakan seketika.. aq x dapat nk membezakan antara yg zahir dengan yang fantasi..
terbuku dalam diri aq ni satu tekanan yg sukar untuk ditafsirkan.. biarlah hanya DIA yang tahu sekuat mana 
tekanan itu..
sebagai pemimpin yang ''mengambil tanggungjawab'' tanpa perlu dipaksa membuatkan aku mencipta satu lagi dimensi yg hampir sama dengan yang pertama tapi masih lagi kabur dan lemah..
mungkin salah aq yg terlalu serakah ingin memiliki satu kuasa yang boleh dikagumi..
DIKAGUMI...
mmg itu sebenarnya niat aq saat pertama kali mengambil keputusan untuk memimpin..
tapi.. bila semakin hari semakin seronok dan menjadi sebati dalam jiwa aku ni.. aku terus lupakan niat untuk menjadi seseorang yang 'DIKAGUMI'... tapi untuk memperoleh IKHLAS dalam diri untuk memikul tanggungjawab... mungkin bagi sesetengah manusia diluar sana yg memperlekeh dan tidak mengambil endah akan apa yg cuba aq.. maaf KAMI perjuangkan.. tapi sebenarnya kami ikhlas.... bukan untuk nama, mahupun kepentingan diri.. mungkin ada segelintir dari kami yang mempunya tanggapan sebegitu.. tapi apa kan daya.. aq hanya manusia biasa.. x boleh baca naluri dan keinginan seseorang itu.. 
-tamak
-mementingkan diri sendiri
-ego
-riak dan takabur
itu suma naluri yang sudah mmg terlahir dalam diri setiap manusia.. cuma antara kita pandai atau tidak untuk mengawalnya..
ape aku merepek ni....?
puas sikit hati aku bila dah luah kat sini..
sekarang tinggal aku nk luah kat DIA sahaja..
seorang ilmuan pernah berkata kat aku.

"nak jadi pemimpin tu x susah.. tapi.. nk memimpin tu x senang"
Wassalam..

*x yah klik iklan pon xpe.. ni cuma coretan dari dalam diri aq sendiri...


Sunday, June 24, 2012

Unisel MERIAH!! dengan "MULTIMEDIA ELEMENTS EXHIBITION '12 "


Assalamualaikum dan selamat sejahtera
pada tanggal 18 Jun 2012 yg lalu
pelajar2 kursus Bac Multimedia Industry telah mengadakan satu pameran,
MULTIMEDIA ELEMENTS EXHIBITION '12
sebanyak 5 booth telah dibuka
mewakili setiap satu element multimedia iaitu
graphic, text, audio, video dan animation

dan kami..


telah memilih
GRAPHIC
sebagai element Multimedia kami..
pelbagai bahan pameran dan aktiviti yg telah kami sediakan untuk pengunjung2 yang datang ke booth kami
antara aktiviti yang mendapat sambutan adalah 
"RM1 PHOTOSHOOT SESSION"
dimana para pengunjung boleh mengikuti 1 sesi fotografi dengan hanya RM1!~
berikut merupakan antara pengunjung2 yang telah mengikuti sesi fotografi kami..

*click the picture to enlarge :)



























3 gamba yg last ni jgn tanye kenapa ade saye skali...
dorang yg request nk b'gambar ngan saye.. (o_o)
thx korg sebab support abg.. :)

anyway.. thx jugak kepada semua yg hadir ke pameran tersebut..
gambar2 yg diupload ni boleh di download..
n ade jugak pengunjung2 yang xnk gambar mereka diupload... saya akan emailkan gambar2 anda..
THANK YOU SO MUCH!

Monday, February 6, 2012

KECELARUAN PTPTN UNISEL! (sila baca!)



Salam sume..
entry kalini khusus kepada semua pelajar2 UNISEL yg mempunyai masalah dengan
PTPTN

SILA BACA LANGKAH2 DIBAWAH UNTUK MENGELAKKAN SEBARANG
PERMASALAHAN.


perhatian kepada semua penerima2 pinjaman PTPTN (unisel) anda mungkin menghadapi masalah berikut:
1.duit yang diterima tdak mencukupi.
2.unisel potong lebih
3.xdapat lagi duit pinjaman (yang ni kne tunggu la... untuk fasa ke2)

masalah tu sume boleh diselesaikan.... jgn buat tindakan yang memalukan universiti sendiri...

KIRAAN UNTUK 1 SEMESTER
1.ambil tahu berapa jumlah sepatutnya yang anda terima dari PTPTN ntok 1 sem... (setiap org x sama jumlahnya.. ade yg dapat full, half, ataupun ikut jumlah yuran) semak semula perjanjian anda.

2.kira berapa jumlah yang sepatutnye anda perlu bayar:
yuran pengajian+hostel(jika ada)+tunggakan(jika ada)

3.kira berapa jumlah yang unisel dah tolak dari PTPTN anda semester ini

4.buat pengiraan keseluruhan berapa yang anda sepatutnya terima.
jika pinjaman yang anda terima itu kurang itu bermakna unisel dah tolak lebih. (vice versa)

5.semak semula dengan pejabat bendahari untuk penyata kewangan
(kepada pelajar2 semester pertama or kedua.. jgn terlalu gabra...  wang yang ditolak lebih boleh refund (YANG NI MMG AMEK MASA YANG LAMA) ataupon dibawa ke semester hadapan..)


6.masalah yang sterusnya ni... UNISEL X TOLAK APA2 PON DARI PINJAMAN ANDA.. masalah ni sebenarnye paling serius... jangan ingat unisel ni buat amal jariah bagi anda duit lebih.. segera ke pejabat bendahari dan buat pembayaran yuran yang sepatutnya... wang yang lebih tu barulah boleh digunakan.


INGAT PTPTN YANG ANDA TERIMA ITU SEHARUSNYA ANDA TELITI PENGIRAANYA DENGAN UNISEL SUPAYA TIDAK ADA BERLAKU SABARANG MASALAH


ingat jangan ambil tindakan yang BODOH sehingga boleh memalukan universiti sendiri. x cukup dengan kejadian2 sebelum ni UNISEL keluar TV citer pasal benda negative.. saye pon paham situasi anda.. kerana saya pon pernah mengalaminya.. tapi semua perkara boleh diselesaikan dengan cara elok.. nak serbu2 bagai tu ingat boleh selesaikan masalah ke? kita ada pemimpin.. kita ada saluran yang khas untuk bersuara.. bukan dengan cara melulu MEMBABI BUTA..

Tindakan yang diambil oleh pelajar dibawah ini memang benar.. tapi bukan dengan cara yang betul.. saya akui saya sendiri akan mengamuk kalau duit PTPTN tu dapat sikit... ingat.. semua benda ada black n white nye... semak dulu betul2 BnW tu baru buat tindakan.. tindakan yang diambil tu pon mestilah menggunakan saluran yang betul... saya langsung tidak menyalahkan pelajar ini... mungkin dia baru disemester pertama atau kedua... or dah ber'semester2 di UNISEL ni tapi masih x paham dengan cara UNISEL ni.... tahniah kat awak.. awak mmg berani.... saye pon pernah je huru2 hara kan page unisel tapi time tu zaman jahiliah.... skang ni kite ade medium ye dik.. ikut medium yg betul.... :)

[pic terpaksa ditarik balik di atas sebab2 yg tertentu. harap maaf]

 INGAT.. DENGAN TINDAKAN YANG ANDA AMBIL SEKARANG NI.. FIKIRKAN KESAN NEGATIF YANG BERLAKU KEPADA ANDA.... ANDA MAHU KE BILA ANDA KELUAR MEMINTA KERJA NANTI MAJIKAN ANDA BERKATA:

"U STUDENT UNISEL? BUKAN DULU DAH HARU BIRU KE? BELUM BUBAR LAGI KE"
"U JANGAN TIPU I LA... UNISEL DULU FAMES KOT PASAL KACAU BILAU NI"
"KALAU YE PON NAK BELI DEGREE MCM Dr. Besta TU.... JGN LA BELI KAT UNISEL... UNISEL JUAL DEGREE EK SKARANG?"

X MALU KE BILA ANDA DIAJUKAN DENGAN SOALAN2 TU.... HURMMMM

last but not least.. jika anda yang gemarkan shopping pakai duit PTPTN cam saye? klik sini

sekian
ASSALAMUALAIKUM~

Monday, January 30, 2012

Pancuran 'Air' AJL26 tak Masok Akal!!!



Bahang pancuran 'air' AJL26 masih basah2 terasa....
namun kemenangan AWAN NANO tidak dapat diterima akal...
kenapa persembahan bersahaja boleh menang sedangkan
persembahan mantap lain
SEDETIK LEBIH
BERIBU SESALAN
KISAH HATI
TIDAK MEMENANGI TEMPAT PERTAMA??
mungkin dah bukan rezeki dye... nk wt cmne....
pape pon... TAHNIAH Hafiz untuk kemenangan anda...

sbelom tu meh tengok caption2 Pancuran 'Air' AJL26


KOMEN EDISI PANAS!!
Baju yang Jac pakai ala2 terlondeh... mungkin sarat sangat berlian2 didadanya tu...
dah macam berkemban lilit2 ngan batu tudung bawal je... tapi VOKAL tetap mantap! 

 opening........ hurrgghhh memang x BEST!! serius x best.... xleh komen banyak2 la..
MEMANG X BEST!

 Projek pistol.. persembahan hambar...... pape pon... boleh cube sbentar lgi....

 kekanda adinda? mcm bonda ayahnda... atilia mmg nmpak menyerlah.... mnyerlah ke'tua'an nya...

 adik najwa latif ni.. mungkin bukan rezeki dye.. atau AJL kali ni x nak buat 
kejutan murahan dengan bagi dye manang macam AJL tahun lepas.. 
"tolongg ingatkan akuuu....lalalalalala"
ehh entahlah...!

hhuhuhu T_T.... sediihhh! 3 suara 2nd place...!
walaupon ning konfiden catwalk sorang2 kedepan.. vokal uols memang best...!

mmg best... sesape yg nk tengok review ntok AJL yg lalu bleh klik sini

papepon... sekali lagi diucapkan tahniah kepada HAFIZ diatas kemenangan anda.

*kredit to FB TV3 MALAYSIA for the pic!

Saturday, January 7, 2012

Mengejar mentari Melukis cahaya!



Salam sume...
ape khabar?? huhuuh
da lame gak la x update blog ni pasal photography...
kali ni.. tajuk entry dipilih berdasarkan
outing photog bersama sifu saye..


 *Xie Xie sifu!

bertempat di persisiran tasik UNISEL (universiti kesayangan saye)
demi merialisasikan lirik lagu unisel

"dipayungi langit tanpa sempadan... dipeluk bumi darul ehsan"
"disinari suria alam Tuhan yang Esa"

kami mengadakan outing kecil-kecilan bersama beberapa lagi member2 se'fasi kami untuk shooting2 bersama..
malas nak beleber byk2 jom seak peak gamba.. hasil lukisan cahaya saya!



























huhuhu ni la serba sedikit hasil tangan saye... jgn tengok je... 
drop some comment ye.. huhuh
oke la... c ya next time.. babai! =)